Wednesday, April 17, 2013

PrU 13... Pilihanraya Persepsi ..

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTxfMKXIDLjB_CifrL_0v3EvFWYbZnohf9WiwrcTn6xCiOQ-7SDtg









Salam...

PRU 13 dah mai dah ...
Letih layan politik ni... non stop since PRU 12 ..Teruja & meletihkan dalam masa yg sama..
.. sedikit sebanyak terjejas ekonomi negara & keharmonian...
Dua dua puak cepat melenting ...
Kadang2 nak gebang2 pasal keadaan semasa pun susah ...tetiba dah konar baring masuk bab politik ..
Tak boleh nak cakap lebih....nnt ada yg terlebih sensitif sbb taksub pada puak / kaum masing2..
Dah tak best cam tu ..Nnt gadoh2 & masam2 muka lah pulak ..
Dorang yg "berpolitik" ni .. terkadang over c kit ..melebih ahli politik yg ori ...
Ada yg dah jd parrot... mengulang apa yg orang atas cakap.. tanpa berfikir .. mcm zombie...
Besok nya org atas U turn  ... spin mcm gasing... dorang pun ikut spin sekali ...
Yg penting ..geng dia betul....walaupun salah...


Perang mulut ..perang ceramah ..perang fitnah.. perang media...perang cyber .. perang video...perang persepsi ...perang propaganda...berterusan...
Sekarang tambah perang ... perang poster & bendera .. bendera melambai2 dimana mana ...

**..bagus jugak.. bebudak & bapak2 budak dapat lah upah pasang...lepas tu jatuhkan ...lepas tu tuduh pihak lawan yg buat /sabotage ... lepas tu pasang balik... hehehehe.... masssyuukkk ... enterprise / biznes model ..


So ..sape calun / parti pilihan kalbu ??
Parti mana anda nak pangkah ??

Btw kenape pangkah ? Sape punya idea lah ni ?
Kat sekolah dulu bila pangkah ( X ) makna nya salah...
SPR suruh pangkah calun pilihan....Pangkah calun yg salah ???
Maknanya kita sokong dia lah kan .. or .. kita tak sokong calun tu ...

Tapi apa apa pun ..tepuk dada tanya selera ..
Pangkah jgn tak pangkah ...
Pilihan yg salah .???.. Hehehehe...

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI