Monday, July 5, 2010

UdAnG ..GoRenG ...


Pada suatu hari yg Ahad maka terdetiklah hati nak makan udang goreng tepong.
Lalu sang chef pun suruh saya beli kan barang2 yg perlu ... udang , tepung etc.
Pernah makan udang goreng tepong ? sodap ooh...adalah .... terbaaeek .. sluurrppp ..

Mula2 kena 'campuradukkan' udang ngan tepungnyer...jgn lupa letak air & garam secukup rasa...
Golek2 sikit ...kacau2 sikit ... kasi sebati ...

Panas kan minyak... dan ... goreng ...kasi ranggup .. lagi best ...

Lepas tu angkat dan tos kan minyaknyer ... kurangkan lemak & kalesterol ..
Fuuuuyoooh ... mau hingga menjilat gigi ni....


Dah tu makan... apalagi ...

Tapi kan... malang bg saya .. pengawas kat bawah ni dgn kejam nyer tak kasi saya makan.

Anda kenal pengawas sekolah ni ...
dia ni sampai lupa nak update blog dia sbb dia suka sangat jadi pengawas....

Dia mengawas pemakanan saya ... sbb saya ada hypertension ...
Tapi kalu tak dapat makan pun boleh hypertension gak kan...???
Kengkawan ... sokong lah saya....
Saya mau udang goreng tepong ....huh..huh..

11 comments:

kumichan said...

memang mcm pengawas pun......siap ada tie.....

viruspadu said...

sian abglang.

demi kesihatan mu :)

juelee said...

takot tol ngan pengawas tu hahaha.. ala sekali sekala apa slahnye...

BigMouth said...

iam watching u bro!!! hahahahaha

Hi Kumichan... tie tu ajai nyer... Hari tu nak gi maik gmbr sekolah dier... tp dier malas nak pegang tie dier jadi alang pakai lah!!
hahahaha...aku adalah pengawas!!

BigMouth said...

Hi Juelee... jage2!! pengawas nak amik name siape yg byk ckp!! hahahaha... baik nyorok skrg!!!

SURIA AMANDA said...

cun la pengawas lu bro...utk kesihatan x per kan..tapi mmg la hati panassss jer kan nak plak kalau makanan tu kesukaan..

Tihara said...

sedap nye udang tu..

K-Addicts said...

Hi, bloghopping here. The prawns sure looks so yummeh.. Happy blogging! ;)

L@dykiki said...

heheh adoii sedap.. alang dan abang alang ni mmg suka masak² sedappp!!! lama tak jenguk rumahhhh alanggg heheh

Salina Hafis said...

waw...nampak sedap jer..demi kesihatan tu yang kena juga ikut.
SalinaHafis

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI