Wednesday, April 8, 2009

.....CeRiTe ... CeRitU....

Eh..eh .. dah bulan April lah pulak ... cepatnye masa berlalu ..
Terlepas nak cite pasal bulan Mac ... tapi x aper lah kan .. dah berlalu ...
Tp sy nak cite jugak..
Bulan Mac adalah bulan yg banyak memori tuk saya ...
a. 13 hb ...isnin ...tarikh mak sy pulang ke rahmatullah ... alfatihah ..
b. 18hb .. jumaat ...tarikh sy nikah ngan BM .... ie. 5 hari lepas arwah mak meninggal ..
c. 19hb .. sabtu ... hari sanding lah kan ....
d. 25hb .. besday Nica ..
e. 30hb ..besday BM ... yg ni wajib kena ingat .. klu x ....

Sy nengok2 ...walaupun sy x hapdet seminggu dua ni .. tp uols ade jugak yg jengah 2 ... rindu kat sy ke??? ... heehehe .. perasan sekejap ..

Maaf yer ..serabut sikit lately ......
Ekceli .. my daddy warded 28 hb aritu ... yelah org tua .. problem jantung , kencing manis & darah tinggi tu standard lah kan .. Kena warded kat HBMelaka sampai seminggu hingga ptg Jumaat. Rupa2nyer buah pinggang ada problem lak ... so kena berhenti makan ubat pil IJN utk diabetes dan skrg kena injit insulin lah pulak ..


29hb ..maid pulak buat hal .. berhenti tetiba jer ... x nak balik umah sy .. BM bengang betul ..
lepas tu hari2 dia tepon ... nak kerja balik lah tu ..kira mcm nak trick kot ..nak gaji lebihlah tu .. padahal masak memasak banyakkan BM yg uruskan ..dahlah tu.. bulan Mac aritu sy kasi cuti 5-6 hari .. rupanya masa kasi cuti weekend tu ..dia dah angkut segala barang dia ..

So sy terpaksa lah pinjam anak sulung Shadah , si Anieshah .. tuk teman kan anak2 sy .. sementara dia belum masuk kolej bulan Jun/julai ni ...

Mlm 30hb sy balik KL .. err ..USJ .. besday BM lah kan ... lagipun adik sy.. Sera dah sampai dari Kuantan ... kire tukar syif lah ...


Nak jadi cite .. Mlm selasa ( 31st ) Ajai tiba2 demam panas ..sebelum tu bagus jer main bola dgn
Ajoi & Ayin .. Apa lagi ... dgn pantas gi klinik .. tp dah dekat kul 12mlm ...x banyak klinik yg bukak ... jd masuk lah satu klinik kat Sek 19 .. tak payah lah sy sebut nama .. sbb servis is very
the poor ... receptionist alah2 gitu jer .. Doktor ..?? x sampai seminit pun tengok Ajai ... pegang pun x ... pastu kasi MC & ubat demam shj ... aisehmen .. mcm tu sy pun boleh jadi doktor ..
... Mungkin ngantuk sgt kot ... klu camtu jgn mengaku klinik.. 24 jam .. misrepresentation ni ..

Bila hari khamis ( 2/4 ) Ajai masih demam lagi .. sy bawa lah dia kat klinik lain ( sebelah klinik yg tadi ) ... Doktor nye Singh ..dan cara dia mmg bagus ..check temperature .. tanya2 soklan .. cek mulut, badan etc .. kemudian kasi advice ..apa yg mungkin jd masalah ..etc .. baru kasi ubat & explain tujuan ubat2 tu ... camni baru lah betul ...
Lepas tu baru lah Ajai ok sikit ... so pagi Sabtu kami balik Melaka tengok Abah saya ..

Nak dijadikan cerita ...masa mesi ( nurse lah tu ) ajor kat mak tiri sy cara nak injit insulin ..dua2 org tua tu cakap ..ok ..ok ..faham .. faham .. tapi bila balik umah cam blur jer .. hampeh tul .. dorang ni dulunye cikgu ... hmmm .. cam bebudak sekolah jer ... cakap faham ..tapi sebenarnye x faham ..sbb nak balik cepat ...eh..korang ade ke yg camni dulu ....

Maka terpaksa lah sy yg diberikan tugas tuk injitkan insulin tu .. Tapi sbb sy x nak tunjuk lagak & sbb sy x pernah wat injit2 ni ataupun ada degree medical ... kami pun ke Klinik Hidayah .. tuk mintak demonstrasi ..
Doktor yg layan kami namanye Sofi ... tapi lelaki .. dan ...dia ekceli dr wad bersalin ... huhu ...
Boleh lah .. asalkan dua sudi ... So ... selepas itu sy pun merasmikan penyuntikan botoks ..ops ....insulin tuk abah sy.. so korang klu nak panggil sy doktor pun dah boleh dah ....hehehe ..

Nak jadi cite lagi ... sedang sy & Bm syok breakfast pagi Isnin ... tiba2 HP berbunyi ... cikgu sekolah Sek 19 tipon ... Ajai muntah2 ... pulak .... X kan ajai mengandung lak kan ..
So sy pun gi lah kesekolah amek dia dan bawak ke klinik tuk diperiksa ..dan.. buat ujian darah.
Bukannya ape ..precaution .. kebetulan pulak mlm sebelumnye sy bertugas RT kat taman ..jumpa pakcik ni yg baru sampai dari JB ...sbb anak dia kena denggi ...
So hari tu tunggu telepon dr klinik ... wat suspen jer... seb baek blood count dia ok ... lega ... tp Dr cakap kena check balik dlm seminggu.. sbb ... denggi & cikunguya .. blood count boleh turun naik dgn cepatnye..... Btw hari ni ade semburan denggi lagi sekali kat taman kami ...

Hari isnin ( 6 April ) jugak besday En Laloque aka suaminye VP ... and dia kata.... umurnya 25 yrs old .. So ... Happy 25th besday to Mr Laloque kita .......
...................... Lagi 4 tahun kita sebaya lah ya ......hahahahaha....


Juga.... hepi belated besday tuk .. x sempat jumpa .. sms jer aritu ..
- Fatin Nabilah ( 3rd April ) , anak Shadah
- Zek-u ( 5th April )
....And Advance besday to ;
- Alia ( anak sera ) - 15 April aka Hari Melaka Bandaraya Bersejarah ..
- Ayin ( anak sy ) - 20 April ...

Ada sesapa besday bulan April ni ??? Hepi besday to you ..and you..and you ...and you ..

6 comments:

vagg. said...

bang lang.. takziah ek.
sama plak ngan tarikh saya akad nikah. hari yang sama gak makcik saya meninggal petang tuh.

AL FATIHAH

ilazz said...

waa.. hapdet yg sungguh pantas cam F1. kali ni x dek ke sedara nak di lelong bang?
hehe..

viruspadu said...

apsal x tanya andak pasal enjet insulin tu

andak terer ok

dulu masa peknen nisa kan andak enjet hari2 sebelum makan huhuhuh

sbb tu skrg andak nampak muda jer keh keh keh

Ceera said...

25 tahun konon, pigidahhhhhhhhh abangndak tu..

eh, ayin 20hb eh.. nak buat2 lupa la camnie..

lieya shayunk said...

salam...da lama B.alang x bersiaran...
selamat berblogging semula....
hehe....

B..alang said...

Vagg .. Happy belated nikah day .. sori alang lama x bukak blog ...

Ilazz .. pilih jer mana mana .. akan sy lelong kan ..hahaa..

Andak VP .. Awat x habaq ... buat suspen jer masa nak injit hari tu .. andak dah 25 ke ???? ..hehehe ..

Atam ketambola ... mmg ko asyik terlupa jer sejak dah kawen ni ...hehehehe...

Lieya ... rindu ker ?? hehehehee ... thanks 4 d support ...