Wednesday, October 29, 2008

2 SeTEngaH PaGi...



Dikeheningan malam , tampak sayup2 ..2 lembaga bergegas meniti batas2 sawah , sesekali diterangi kilauan cahya kilat yg mengiringi guruh & hujan lebat yg turun . Di kejauhan kelihatan beberapa lembaga lain...bergerak pantas ....bagai mengejar mereka ...
Di dalam.. beberapa org kesibukan dlm cemas ...ber..buat sesuatu ..
Di penjuru sana... 2 anak kecil sedang nyenyak tidor ... mungkin jauh di alam mimpi masing2.

"Nek minah dah sampai...(2x ) " terdengar suara seseorang .. entah siapa.
"Cepat nek... disini...disini.." terdengar suara2 lain..

Jam menunjuk 2.30pagi ...terdengarlah suara ..memanggil azan..!!! Azan..?? 2.30pagi???

Ku cuba melontarkan suara gemersikku bak buluh perindu mendendangkan melodi yang indah ..tp lalakan bayi pulak yg berkumandang ....kecoh lah... baby sapelah itu... potong stim jer.!!!

Takpelah bebudak apelah dia tahu ... Aku menghela nafas panjang tp sekali lagi... lalakan yg same yg ku dengar .. hampeh...lalakan aku rupenye....mcm ni x dapatlah aku nak tunjuk bakat aku... mcm mane nak masuk Af ni...

Arakian , bermulalah hidup aku.. dibelai & dimanja oleh mak abah , nenek , atuk ,moyang , mak2 & bapak2 sedara dan ramai lae... kiranye sume org syg kat aku lah.. aku kan kiut...

Arwah mak yg nak sgt anak pompuan ( atas aku 2 lelaki ) .. siap pakai kan aku baju ada skirt mase aku kecik2.... x taulah sebab dah terbeli..( famili aku bukannye org loaded .. ) atau mungkin ada petua org tua2 ...... hmmm.....
"Kalau anak no.3 ko ni jantan jugak , ko pakai kan baju ngan skirt jer sipah oi...kompem anak no.4 nanti pompuan ..." begitu lah agaknyer soksek org2 kampung dulu.....

Mungkin betul petua ni... sbb adik lepas aku... pompuan ..shadah namenye ... ni hah kat bawah mcm gangster rapper jer.. dua lg tu kadok & angah ...still available ...


Adik aku yg last ( tp dia bahasa kan diri dia ..akak..) pun pompuan....namenye shaira... nampaknyer macam betul2 berkesan petua tu.....

Cuma.... aku x pasti mase mak aku mengandungkan si Sera ni ....adakah.. adakah... adakah..... aku dipakai kan skirt lagi... aku umur 4-5 tahun mase tu... bayangkanlah.....boleh..??? agak2 korang sexy x aku bila pakai skirt.....argghh... aku pun ngeri.....
Seb baik x jadi X-dresser ... auw.... x sesuai...

Ari tu mase open haus umah rais/hadz/angah.. mlm harinyer...bbq utk famili & yg kire mcm famili ... sepupu2 kitorang dari melaka pun ade mari.. sepupu aku rata2 kamcheng punyer...walaupun aku minum aer laut bertahun2 terdahulu ...( keturunan lanun kena minum aer laut... makan garam x maen...)
Rajin dorang dtg jauh2 kan.....agaknye nak sambut deepavali sekali..... kah..kah..

Auntie aku ... nyah lijah ( datin dah skrg, dulu tukang jaga aku masa aku kecik2 ..) siap pakat2 dgn laling & yg lain buat besday suprise buat aku ( & kadok ) ... ada kek & lilin lae ...tengok ler.....
Susah bangat aku nak upload menatang video ni... laling cuba u try upload lak....boleh???

Yeh ..yeh...hari ni tanggal 29hb Oktober adalah ari besday aku... besday yg 29 utk kesekian kalinyer...ha..hah..ha..ha..

Syahdu nyer... x sangka aku dah bertambah tua... doa2 lah aku sihat walafiat , dipanjangkan umur & dimurahkan rezeki ... amin.

NaK nyanyi lah ... korang pun .. jemput2 lah nyanyi sama2 ..
HEPI BESDAY 2 ME... ( 2X )
HEPI BESDAY 2... B..ALANG...
HEPI BESDAY 2 ME...

video

kek nasi impit jer.. xde icing pun... jemput makan....

8 comments:

miSs LoneLy a.k.a AnnA said...

hepi buzday..
moga dipnjangkan umo n dimurahkan rezeki..

ilazz said...

apa rahsia b. alang tetap menten 29 thn jek? Bagitau laaa.

Sya pun nk jdk doplohhh jek. X best ar jdk tiga plohan nih :P

epi besdey ek bang

.:CiK ArA:. said...

happy bezday abang lang..kekeke thanx for your comment in entry which one better..kekekekek memang nagh konfius giler nie...

raezar said...

Yepi Deepadei!! Ooo.. shilap.. Yeppi Birdday!! Shmoga panjang umor.. Kek ari tu shedap tak?

ruff said...

hahaha.. xpasal2 aku masuk dlm ini cerita.. kakaka.. epy bday arr.. moga pjg umur dan dimurahkan rezeki.. bila rezeki dah murah..nanti bole blanje buat bbq.. wa sponser tulang 4 kerat. lekas2 le siapkan umah baru bro tu.. nak buat bbq kat umah bro pulak. hehe.. dpt kek nasi impit daaa... hahaha.. best2.. epy bday arr... !!

B..alang said...

kek nasi impit pon sodap...ha..ha..
klu korang nak tahu mcm mane nak terus manten umur sonang jer... 29(tunai)kan tanggungjawab, 29kan kewajipan. seboleh2nyer gunakan wang 29 toksah hutang2 ( ..ni boleh bikin stress bila hutang banyak sgt ..), jaga kesihatan.. bersukan ke , jaga makan.. coba berbaik2 sesama insan..sentiasa berbaik sangka..jgn gadoh2 ( mkn kueh gado2 xpe..)..bertolak ansur dll perkara2 yg sepertinyer..

Dan yg paling utama ...TIPU bila org tanya umur....ha..ha..ini yg paling mujarab...x caye? coba lah...

p/s. tetiba je sy rasa umur sy 25 pulak...

Qaseh said...

Sebendera erk...
huhu nk cayer ke x erk..29 ke?...
ke 92...huhu...ape pon semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan diberkati Allah...Amin...

raezar said...

Kite sebaye ar... wahh... br tau la