Wednesday, February 18, 2009

..CiTe .. CitA ...

Korang ada cita2 ... dah tercapai ker belum ???
Ayin ni x tahu lah sy suka apa ...

Korang tengok ayin ni .. tengah berangan atas motor ... apakah yg diangankan nyer ..???
... pelumba motor GP ??... minah rempit ..??? or jd model motor..???
Tengok posing muka cam nak jd model jer kan ???

Hah tengok lak aksi dia ... tangan kiri tunjuk mekap .. model mekap ni...
Tangan kanan makan biskut .. model biskut ... or model mekap yg boleh dimakan .. ahhaks..

Apalah agaknyer cita2 korang kan ????
Masa sekolah dulu mesti ada sesi tanya ' apakah cita-cita anda ???'
Tak pun kena buat karangan ke .. or .. isi borang cenggitu kan ..

Sy dulu pun x tahu ... famili suh jd doktor, engineer,lawyer , accountant etc....alah std lah kan ..
Saya lak nak main bola jer .. tp time tu x der pro league kat sini... hampeh tul ...
Pastu ader kawan ajak join askar ... masuk kolej military .. RMC kat sg besi .. dah isi borang dah.. tp mak x brape setuju .... Kwn tu gi sendiri ..sampai jd pilot TUDM ... lama dah x jumpa kwn sorang ni ...

Pada yg ada anak tu ... camne pulak .. cuba tanya ur children .. mesti dorang blur jer kan ...
Dah mak pak mase kecik2 dulu pun cenggitu .. kan .. kan ..

Patut kah mak pak yg menentukan cita2 / hala tuju .. karier / hidup anak ??
Jawapan ' politically correct ' ... engak ... bior mereka pilih yg sesuai ngan diri mereka ...

Tapi adakah bebudak tu... atau adik2 yg masih study.... tahu apa yg mereka mahu ...???

U ols fikir2 lah sendiri ... sbb sy dah ngantuk ni .. besok baru sy pikir balik ... hahahahaha..

4 comments:

Ceera said...

sampai skang atam tak tahu cita2 atam, hahaha

shalyafzan said...

ayin ada bakat jadi model ooo..hehehe...

[ĀŇņÄ] said...

terpanggil tuk komen..
a'aa sy stuju..
sy yg dah nak abeh blaja pon cam konpius nk jd ape pasni..

B..alang said...

ha..ha .. sy dah 29 pon x tahu ...hihi..