Thursday, November 20, 2008

..30 RiNgGiT..

Ahad lepas ... selepas makan mcm2 sehari suntuk ingatkan bebudak ni dah kenyang.. Kami balik umah nak rileks... tengok tv ker.. hapdet blog..layari blog sphere... tetiba... sora manja kuar..

"Abah ..mama ajak gi McD..mama lapar.."

Ooits.. sumting fishy ni... jam dah kul 10 o-kolok ++ mlm . Besa nye BM x nak mkn mlm2 camne... mesti anak2 gue nak kantoikan gua lah ni... so wa cakap ah...

"X kenyang2 lg ker ? klu korang nak McD jugak.. kena kuar duit sendiri2.."

Dan dgn gigih dan pantasnye dorang pegi amek duit dorang..


"Nah abah... kitaorang kasik sorang seploh hinggit..
"

3 org jadi ade 30 hinggit lah yer...lapor beno ke anak2 sy ni..????
so sy cakap.. jom pegi lah... call mama turun...

Biasa nyer sy x amek pun duit dorang.....dan...sy tahu dorang acah2 jer nak bagi sebenornye..
Tapi sy yg kijam itu mlm... bikin double jeorpady...masuk poket suar khaki... terus pegi nak setat kerete...
Dorang bisik2 sesama sendiri... tp sy buat2 x dengar jer lah..

"Eh...abah amek duit tu lah..
." mcm terperanjat jer....

Nak tergelak pun ade.. duit tu sy saje letak tepi.. gambo sebenor duit ada kat atas tu ...sampai hari ni masih ade kat suar tu..sy sangkut..x berbaso lae..
( Pesanan utk BM :: in case terlupa:: Laling.. klu u nak basoh suar tu kuar kan duit tu dulu ok.. )

Kat McD dorang mulalah pikir nak oder mcm2 extra.. nak aiskrim lah, aiskrim dgn oreo , air hijau ( promosi filem madgascar ), apple pie lah ..kire cam nak cover balik duit dorang tu.. tp sy kasi aiskrim jer..

Esok nyer... mlm hari isnin...

"Abah.... lame kite x makan kat azah tomyam, abah kan suke makan ikan 3 rase.."

Pa
ndai tul anak2 meng- ayat sy..... atau masih x puas hati x dapat duit dorang balik..
So ayahanda & bonda yg mmg pun lapo bawalah mereka pegi makan kat situ..

Skrg ..ape yg patut sy buat ek..dgn duit rm 30 ni...???
a. klu sy simpan kesian lak.. tu duit dorang ...
b. klu sy pulangkan nnt dorang asyik mintak itu ini ...mcmlah sy ade mesin cop duit... bior dia pikir 10 x dulu... seblum meminta...
c. nak kasi korang ...rm 30 jer... bahagi ramai2 dapat sorang brape sen je...

Apa pendapat korang??? Kasi komen sikit......

7 comments:

Casper a.k.a wifee en.atan said...

alahai ..kalo abg lang ada buka acc simpanan untk dia org abg lang bank in kan saja. kalo belum abg. lang ajak la depa gi buka acc tabung haji. sepoloh hinggit dah leh buka acc tabung haji dahhhh

Sue@MamaMaryam said...

b.lang, simpan je duit derang dlm album..buat kenangan.. jgn pulangkan.. bagus buat camtu pasal nanti anak2 akan lebih beringat.. bukan senang nak dpt duit..hiks..

M!ss LoneLy a.k.a aNNa said...

alah big bro xyah penin2 pusing sgala bgai..
kasik jer kt sy 30 hengget tu..
sy ngah miskin nie..
lps duwet bli tket blk kampOng pOwn ok gak..
**ngee**

B..alang said...

salam....

casper: bagus gak klu masuk tabung hj..tq..

sue: letak dlm album..cam buat hantaran kawen ..ha..ha..ha.. skrg ni musim kawen lor.. tp bagus gak bior dorang blajar nilai duit..

anna : alahai sis tgh semikin ye .... sedih sy... amek jer lah ..sob..sob.sob..

vagg. said...

salam singgah. rinih baru gua nk tinggal komen hahaha. cam casper ckp tuh.. simpan jek bg pihak diorang. kalo bg smula kang ntah ke mana2 plak gunanya duit tuh kan. mmg pun, kalo pulangkan nti diorang asyik lg mintak memacam. biar diorang rasa susah sket. ewahhhh aku! tp betul kan..xde le cam kita turutkn je sume yg diorang nk

the cinta said...

wahhh..
duit!
ala if b.alang tak mau kasik dorang bg mira je!!!
heheheh..
bday mira kan 3 ari lps sis ceera tawen..
so, sesuai l tuh :D
(tk malu mintak nih)hehehe

the cinta said...

wahhh..
duit!
ala if b.alang tak mau kasik dorang bg mira je!!!
heheheh..
bday mira kan 3 ari lps sis ceera tawen..
so, sesuai l tuh :D
(tk malu mintak nih)hehehe